Vanlige spørsmål

Om jag inte är nöjd med varan, kan jag lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka?

Som privatperson har du i enlighet med Distansavtalslagen rätt att ångra köp som gjorts genom webbshoppen inom 14 dagar efter mottagande av varan. Men för att du ska känna dig extra trygg att handla hos oss erbjuder Sekelskifte 30 dagars öppet köp. Varor som är beställningsvara och som beställs efter offert via telefon eller e-post kan normalt sett ej återlämnas såvida det inte är fel på varan (reklamation). Exempel på varor där ångerrätt ej gäller är trägolv, list och panel där längden på brädorna sågas efter dina önskemål.

Om jag köper flera produkter samtidigt kan jag få allt i samma leverans?

Vi kan inte garantera att alla produkter kommer i samma leverans. Vi förstår att det är önskvärt och vi kommer att försöka tillse det så långt det är möjligt. Om alla varor du köpt är från en och samma leverantör eller om det gäller varor som vi har hemma på lager kommer vi att skicka alla produkter i en leverans. Du kan alltid följa dina leveranser genom att logga in på "Dina kunduppgifter" och ange ordernummer.

Kan jag köpa produkter av er trots att de inte finns här i webbutiken?

Ja, du är hjärtligt välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon 08 - 41 00 93 25 eller via mejl info@sekelskifte.se om det är någon produkt du saknar i vår webbutik. Vi kontrollerar med våra leverantörer om vi har möjlighet att beställa denna produkt och kontaktar dig per mejl med pris- och leveransuppgifter.

Hur lång är er leveranstid?

Leveranstiderna varierar beroende på produkt och om det är lager- eller beställningsvara. Uppgifter om beräknad leveranstid finns under alla produkterna i vår webbutik. Om det står "Lager: 2-5 dagar" under en viss produkt, menas att du som köpare kan förvänta dig att det tar 2-5 arbetsdagar för att få hem varan efter köpet.

Kan jag måttbeställa en produkt eller beställa en skräddarsydd produkt av er?

Om förfrågan gäller en träprodukt kan vi troligen ordna det. Kontakta oss på telefon 08-4100 93 25 eller via e-post info@sekelskifte.se så får ni en offert med prisuppgift och uppskattad leveranstid från oss.

Jag bor i Norge som bekant inte är med i EU. Om jag handlar i er webbutik, hur hanterar ni frakt, moms och tull?

Eftersom Norge inte är med i EU ska inte du som norsk kund betala svensk moms. När du loggar in som norsk kund i vår webbutik plockas momsen bort från alla priser. Den totala ordersumman är således exklusive moms för norska kunder. Vi skickar sedan varorna med Fedex med leveransvillkoret DDU (Delivery Duty Unpaid). För detta tar vi endast ut en fraktavgift på 199 kr för varje order oavsett orderns storlek. Ingen svensk moms debiteras av oss för varorna eller för frakten. Som norsk kund betalar du sedan norsk moms och eventuella tullavgifter i efterhand. FedEX instruerar dig om detta.

När tullavgifterna och momsen har betalats kommer paketet att levereras direkt till den adress som angivits. Leveranstiden är normalt ca 3 arbetsdagar efter det att paketet skickats från oss.

Vilka länder levererar ni till?

Vi levererar till de flesta europeiska länder och USA. För närvarande kan du som bor i följande länder handla i vår webbutik:

Sverige
Norge
Finland
Danmark
Tyskland
Nederländerna
Italien
Spanien
Belgien
Storbritannien 
Frankrike
Polen
Ungern
Tjeckien
USA

Om du bor i annat land, kontakta oss via e-post så an vi nog ordna det ändå.

Vad gör jag om min beställda vara är skadad när jag får den?

En reklamation kan göras om produkten är trasig eller har fått en transportskada vid mottagandet (inklusive dold transportskada). Vid alla reklamationer går du in under rubriken ’Kundtjänst & Kontakt’, klickar på ’Reklamera din vara’, fyller i uppgifterna och skickar till oss. Om du tar emot en vara direkt av transportör och det är transportskada noterar du detta på fraktsedeln tillsammans med chauffören. Därefter meddelar du oss genom förfarandet ovan så kontaktar vi dig. Är det en dold skada som inte syns förrän du tagit av emballaget, ska skadan dokumenteras med foto och e-postas till info@sekelskifte.se tillsammans med reklamationsnumret du fått av oss tillsammans med beskrivning av skadan.

Erbjuder ni montering eller installation av era produkter?

Nej, vi är endast en butik.

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Vid retur går du in på rubriken ’Kundtjänst & Kontakt", klickar på ’Returnera din vara’ och fyller i uppgifterna för att få ett returnummer. Beskriv varför du vill returnera varan. Vi återkopplar då nästa steg. 

Vad har ni för produktgarantier?

Vi följer våra leverantörers garantivillkor. Om garanti finns har vi normalt skrivit det i produktbeskrivningen här i webbutiken och i de fall där garanti saknas gäller Konsumentköplagen.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.